Mimo trudności spowodowanych obecną sytuacją w kraju i na świecie prace przy budowie kadłubów statków rybackich w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni są kontynuowane z zachowaniem obowiązujących obostrzeń sanitarnych.
- We współpracy z ZMPG Gdynia, Tronds Marine, Sarens i Aquaprojekt przygotowane jest wodowanie największej dotychczas budowanej jednostki NB 452 Vilhelm Thorsteinsson o długości 88m. Mamy nadzieję, że pomimo utrudnień uda się zwodować jednostkę w najbliższym czasie i informuje Tomasz Mulica dyrektor stoczni Karstensen Shipyard Poland
Równocześnie prowadzone są prace przy kolejnych projektach. Ograniczona powierzchnia wykorzystywana przez Stocznię i duża ilość prowadzonych projektów wymuszają konieczność przemieszczania jednostek w trakcie budowy.
W ostatnich dniach przy pomocy platform SPMT dostarczonych i obsługiwanych przez Sarens Polska Sp. z o.o. przestawiony został kadłub jednostki nr. 456 o długości 32m, a następnie w jego miejsce przetransportowano kadłub jednostki nr. 459 o długości 63 m, na której w niedługim czasie rozpoczną się prace konserwacyjno- malarskie.
Z kolei na zwolnione miejsce po jednostce nr. 459 w hali produkcyjnej trafiły połączone wcześniej sekcje 4 i 5 dla jednostki o numerze 453 wykonane przez Baltic Operator (Stocznia Gdańska) i przetransportowane z Gdańska do Gdyni w lutym, dźwigiem pływającym Maja.
Obecnie w stoczni Karstensen Shipyard Poland prowadzone są prace aż nad siedmioma projektami o numerach 452, 453, 456, 457, 458, 459, 463. Zagospodarowanie tylu projektów w krótkim okresie czasu to duże wyzwanie produkcyjne oraz logistyczne.
Planowo wszystkie powinny zostać zakończone w bieżącym roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii